Tradycyjny uczelniany Opłatek z udziałem najwyższych władz uczelni i zaproszonych gości.
Uroczystym koncertem w Auditorium Maximum UJ Krakowski Chór Akademicki uczcił jubileusz 135-lecia istnienia. ( Gość Niedzielny)
Koncert z okazji 10 lecia założenia Chóru przy Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie
Opuszczamy Brzuchowice, udając się do, znanej już nam z dnia wczorajszego, Katedry, gdzie będziemy śpiewać na mszy o 10-tej, z okazji naszego Narodowego Święta. Zajmujemy miejsca na chórze. Przed ołtarzem stoją poczty sztandarowe harcerzy i organizacji polskich. Wśród gości, polski konsul we Lwowie.Koncelebrowana msza św. pod przewodnictwem Jego Ekscelencji Księdza Arcybiskupa Mieczysława Mokrzyckiego. Zaczynamy „Gaude Mater”, a potem cały nasz repertuar. Jest bardzo uroczyście i ze względu na to, że poza granicami, zupełnie wyjątkowo. I znowu mszę kończy „Boże coś Polskę” , a potem nasza „Bogarodzica”. To wzruszające chwile. Odbieramy podziękowania od ołtarza wypowiadane przez księdza. Po mszy, robimy jeszcze na chórze pamiątkowe zdjęcie. Schodzimy na dół. Rozdajemy materiały reklamowe i śpiewniki. Chwilę jeszcze przebywamy w katedrze i udajemy się do autobusu. (J.Cz) – z kroniki chóru
Co najdziwniejsze w niedzielę rano meldujemy się na śniadaniu wszyscy i punktualnie. Około dziewiątej wyjeżdżamy do kościoła Św. Marii Magdaleny na mszę o godzinie dziesiątej. Na mszy siadamy w trzech pierwszych rzędach. Kiedy mamy coś zaśpiewać, wstajemy i śpiewamy twarzą do ołtarza. Po mszy stajemy przed ołtarzem zwróceni ku publiczności. Śpiewamy nasz kościelny repertuar. Po koncercie, przed kościołem podchodzą do nas Polacy mieszkający we Lwowie. Aby się wygadać, poskarżyć, i pożalić. Kościół Marii Magdaleny, w którym przed chwilą śpiewaliśmy, to obiekt polsko-ukraińskiego sporu. Ukraińcy traktują go jako salę koncertową, Polacy dopraszają się by pozostał świątynią. Dowiadujemy się wielu faktów z życia Polaków. Wsiadamy do autobusu i jedziemy w kierunku lwowskiej katedry, gdzie na mszy o 13-tej mamy śpiewać. Wysiadamy obok słynnego i znakomitego architektonicznie pomnika Adama Mickiewicza. Idziemy do katedry. Jesteśmy trochę przed zakończeniem poprzedniej mszy, na której jest tłum ludzi. Katedra wywiera ogromne wrażenie. Jest piękna. Po skończonej mszy możemy jeszcze zaśpiewać wspólnie z wszystkimi „Boże coś Polskę” .Tutaj ma to inną wartość emocjonalną... Wąskimi schodami wchodzimy wysoko na chór. Czekamy na rozpoczęcie mszy. Na wejście śpiewamy Gaude Mater. W czasie mszy cały nasz repertuar. W przerwach słuchamy liturgii znanej nam już z wczorajszego naszego uczestnictwa w kościele św. Antoniego. Mamy wielki przywilej oglądania katedry z wysokości chóru. Zachwyca.(J.Cz) – z kroniki chóru
W kameralnym kościele pod wezwaniem Świętego Antoniego, przy ulicy Łyczakowskiej, mamy uczestniczyć w wieczornej Mszy Świętej. To msza już odprawiana według liturgii niedzielnej. Na wejście śpiewamy Gaude Mater. W czasie mszy , śpiewamy fragmenty Mszy Lachmana i kilka utworów z naszego wyjazdowego repertuaru. Te które nie zaśpiewaliśmy u góry, śpiewamy w krótkim występie przed ołtarzem, po zakończonej mszy. Jesteśmy ciepło przyjęci przez obecnych w kościele Polaków, (J.Cz) – z kroniki chóru
Na Cmentarzu Łyczakowskim: Stoimy na placu przy głównej bramie. Przed nami cmentarz – legenda, rozpostarty na wzgórzu. Ruszamy w kierunku rozchodzących się w dal alejek. Oglądamy groby, grobowce, kaplice. Odczytujemy nazwiska, epitafia. Podziwiamy wspaniałe rzeźby zdobiące mogiły. Odnajdujemy groby znanych Polaków. Przy grobie Jan Galla, śpiewamy nasze chóralne „Hasło”. Z Górki kierujemy się w kierunku części cmentarza, będącą Cmentarzem Orląt Lwowskich. Stajemy pod ogromnym kamiennym, łukiem, którego nie zdołały zniszczyć złe czasy. Śpiewamy „Gaude Mater”. Obecni na cmentarzu, zastygają w bezruchu. Łzy nie są odległe od naszych oczu... (J.Cz) – z kroniki chóru
Z placu przed teatrem, wchodzimy w wąskie uliczki starego miasta, po czym zaczynamy zwiedzanie. Zaczynamy od ulicy, a jakżeby inaczej, dawniej noszącej nazwę Krakowskiej.Wchodzimy do Cerkwi Przemienienia Pańskiego. Bogaty wystrój robi wrażenie. Na tej samej ulicy odwiedzamy, skrytą pomiędzy murami domów, ormiańską katedrę. Kaziu przybliża nam jej historię i objaśnia ścienne malowidła. Przysłuchuje się temu tutejszy diakon. Deklaruje się zaśpiewać, a w jednej z pieśni, proponuje nam akompaniament w stylu mruczanda, na jednym dźwięku. Jakoś sobie radzimy ,a głosy pięknie niesie w świątyni. Rewanżujemy się Bogarodzicą. Diakon już bardzo z nami zaprzyjaźniony, przechodzi do aktywnego marketingu wydawnictw o świątyni, płyt z nagranymi utworami, krzyżyków i talizmanów. Nikt nie przewraca stołów i nikogo nie wypędza ze świątyni, dlatego hrywny w zamian za oferowane towary zostają w kieszeni diakona. (J.Cz) – z kroniki chóru.
Jak co roku, gdyż stało się to już tradycją chór Agricola uświetna swoim spiewem tę inaugurację na Uniwersytecie Rolniczym.
Występ plenerowy przy "dworku" na UR.
Z ogromnym smutkiem przekazujemy informację, że 5 lipca 2013 odszedł nasz nieodżałowany chórzysta, kolega i przyjaciel Mikołaj Marcjan. Pogrzeb z wszelkimi honorami wojskowymi podpułkownika W.P. Mikołaja Marcjana odbył się 10 lipca o godz. 11:00 na Cmentarzu Rakowickim w Krakowie. Mszę św odprawiał i na miejsce ostatnigo spoczynku zmarłego odprowadził Ks. kapelan Łukasz Hubicz w towarzystwie Kompanii Honorowej Wojska Polskiego pod dowództwem mjr Andrzeja Szymańskiego. Muzyczną oprawę mszy św. odprawianej w kaplicy cmentarnej zapewniła delegacja chórzystów z Chóru Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie oraz Chór Agricola pod dyrekcją Joanny Gutowskiej Kużmicz. Został zaśpiewany psalm SIEDZĄC PO NISKICH BRZEGACH - Mikołaja Gomółki oraz PIE JESU z Requiem Ruttera. Solową partie zaśpiewała nasz pani dyrygent. Słowo pożegnalne przy grobie wygłosili Wiesław Molik i prof.dr hab. Kazimierz Wiech. Chórzyści Agricoli pożegnali swojego kolęgę odśpiewując nad grobem HASŁO - pieśń skomponowaną w roku 1897 przez Felicjana Szopskiego do słów Edwarda Leszczyńskiego.
Udział w Konkursie Pieśni Myśliwskiej oraz w uroczystej koncelebrowanej na lanckorońskim rynku mszy polowej. Wspaniałą oprawę muzyczną Mszy Św., w której licznie wzięły udział Poczty Sztandarowe beskidzkich kół łowieckich a także ze swą Chorągwią Zakon Kawalerów Orderu Złotego Jelenia, zapewnił działający przy Muzeum Łowiectwa i Jeździectwa w Warszawie zespół francuskiej muzyki myśliwskiej „Trompe de chasse”, oraz chór męski „Agricola” z Krakowa i zespół sygnalistów „Królewscy” z Niepołomic.
Zakończenie roku akademickiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku - 2013-06-18
Głównym koordynatorem Festiwalu Nauki jest po raz trzeci Uniwersytet Rolniczy w Krakowie. W organizację wydarzenia zaangażowanych jest 13 krakowskich uczelni, trzy instytuty PAN oraz osiem innych instytucji m.in. muzea, Urząd Statystyczny i Państwowa Straż Pożarna. Na scenie przed Ratuszem wystąpiły pod dyrekcją pani Joanny Gutowskiej-Kuźmicz 2 chóry Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie: studenci oraz chór Agricola.
(..) Poprzedniego dnia (czyli 23 maja) odbyła się w Muzeum Inżynierii głośna impreza Gumball 3000, będąca międzynarodowym rajdem samochodowym, organizowanym już od prawie piętnastu lat. Biorą w nim udział znani światowi muzycy, aktorzy, sportowcy i celebryci, przemieszczający się po Europie, wartymi wiele dolarów sportowymi samochodami. Tak też było w tym roku. Podczas swej podróży, trafili oni do Muzeum Inżynierii, gdzie byli oglądani i podziwiani przez tłumy krakowian. Chórzyści AGRICOLI, zaledwie dzień później, udowodnili, że nie trzeba wielkich pieniędzy, by móc osiągnąć te same cele: dotrzeć do Muzeum Inżynierii, być oglądanym i podziwianym przez krakowian. Jedną z gwiazd wspomnianego rajdu był amerykański aktor, znany serialu, Słoneczny Patrol, David Hasselhoff. W tym to filmie, prężąc muskuły, nieustannie czarował swym uśmiechem damską widownię. I takie zachowania nie są obce dla członków chóru AGRICOLA. Tylko chóralne garnitury skrywają dyskretnie muskulaturę chórzystów, a damska część widowni zawsze jest wzruszona i poruszona płynącym ze sceny czarem i wdziękiem. Zwłaszcza, że podczas występu w Muzeum Inżynierii, w programie znalazły się:-ACH ŚPIJ KOCHANIE –Henryka Warsa i Ludwika Starskiego, -JUŻ TAKI JESTEM ZIMNY DRAŃ – Henryka Warsa i Ludwika Starskiego oraz Jerzego Nela,-CAŁUJĘ TWOJĄ DŁOŃ MADAME– Ralpha Erwina i Fritza Rottera,- UMÓWIŁEM SIĘ Z NIĄ NA DZIEWIĄTĄ– Henryka Warsa i Emanuela Schlechtera,-ECHA Z GÓR –Jana Pasierba Orlanda,-PIEŚNI GÓRALSKIE– Jana Pasierba Orlanda, wykonane wspólnie z chórem Echo i Hasło. Takiej dawki emocji nie udałoby się wytworzyć panu Haselhoffowi, nawet wraz z kolegami ze Słonecznego Patrolu, nawet w kąpielówkach i nawet w sprincie na gorącej kalifornijskiej plaży... AGRICOLA, dokonała tego w hali starych, ale pięknie odrestaurowanych, krakowskich tramwajów..(J.Cz) – kroniki chóru
Warsztaty Chóralne odbyły się w dnich 10-12 maja 2013r. w gościnnym Ośrodku Leśnego Zakładu Doświadczalnego UR w Krynica. Wielogodzinne próby i ćwiczenia. W jesienii czeka nas wyjazd do Lwowa.
II Krakowskie Obchody Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych, Filharmonia im. Karola Szymanowskiego w Krakowie. Główni organizatorzy koncertu: STOWARZYSZENIE PASSIONART, Instytut Pamięci Narodowej Oddział w Krakowie. Wykonawcy: Krakowska Młoda Filharmonia Zespołu Szkół Muzycznych im. M. Karłowicza w Krakowie, Chór Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, Chór PSALMODIA Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II,Chór CAMERATA IAGELLONICA Uniwersytetu Jagiellońskiego, Chór Męski AGRICOLA Krakowskiego Środowiska Akademickiego przy Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie
TADEK z utworami z płyty NIEWYGODNA PRAWDA
W aranżacji MARKA PAWEŁKA na głos solowy, chór i orkiestrę :
"Generał Nil"
"Rotmistrz Witold Pilecki"
"Inka"
"Legiony" - aranżacja Tomasz Chmiel
Dyrygent: Tomasz Chmiel
"Wojenko, wojenko" - aranżacja Tomasz Chmiel
Bas: Maciej Drużkowski, Dyrygent: Tomasz Chmiel
"Piechota" - aranżacja Tomasz Chmiel
Bas: Maciej Drużkowski, Dyrygent: Tomasz Chmiel
"Na bój, na bój " - aranżacja Tomasz Chmiel
Tenor: Mateusz Prendota, Dyrygent: Tomasz Chmiel
Koncert w ramach obchodów 150 Rocznicy Wybuchu Powstania Styczniowego. Organizatorzy koncertu: Stowarzyszenie „Passionart", Województwo Małopolskie, Instytut Pamięci Narodowej Oddział w Krakowie. Chór Agricola wystapił wspólnie z chórami Uniwersytetu Rolniczego, chórem Psalmodia oraz Orkiestrą „Młoda Krakowska Filharmonia" Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych im. M. Karłowicza w Krakowie, w Koncercie galowym w Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie. Prowadzenie koncertu: Lidia Jazgar, Współpraca merytoryczna: dr Maciej Korkuć -- Instytut Pamięci Narodowej
Cz. 1
"Pieśń Konfederatów Barskich"
Sł.: Juliusz Słowacki, muz.: Andrzej Kurylewicz
Fortepian: Marek Pawełek, Dyrygent: Katarzyna Śmiałkowska
"Witaj majowa jutrzenko"
Sł.: Rajnold Suchodolski, muz.: nieznany, opr.: Tomasz Chmiel
Bas: Maciej Drużkowski, Dyrygent: Tomasz Chmiel
Cz. 2
„Mazurek Dąbrowskiego -- Jeszcze Polska nie umarła"
Sł.: Józef Wybicki, muz.: nieznany,
Dyrygent: Joanna Gutowska-Kuźmicz
„Warszawianka"
Sł.: Casimir Delavigne, przekład: Kazimierz Sienkiewicz, muz.: Karol Kurpiński, opr. Tomasz Chmiel, Dyrygent: Tomasz Chmiel
Cz. 3
„Sztandary polskie na Kremlu"
Sł.: Mieczysław Romanowski, muz.: Wacław Lachman
Fortepian: Marek Pawełek, Dyrygent: Joanna Gutowska-Kuźmicz
„Pieśń młodej wiary"
Sł.: Mieczysław Romanowski, muz.: nieznany, opr.: Marek Pawełek
Fortepian: Marek Pawełek, Dyrygent: Janusz Wierzgacz
Cz. 4
„Marsz strzelców" (Hej, strzelcy wraz!)
Sł. i muz.: Władysław Ludwik Anczyc,
Dyrygent: Janusz Wierzgacz
„Marsz Żuawów"
Sł.: Włodzimierz Wolski, muz.: nieznany
Fortepian: Marek Pawełek, Dyrygent: Katarzyna Śmiałkowska
„Śpiew oddziałów Langiewicza"
Sł.: nieznany, opr.: Marek Pawełek
Fortepian: Marek Pawełek, Dyrygent: Janusz Wierzgacz
Cz. 5
„Ostatni mazur"
Sł.: Ludwik Ksawery Pomian-Łubieński, muz.: Fabian Tymolski opr.: Tomasz Chmiel
Bas: Maciej Drużkowski, Dyrygent: Tomasz Chmiel
„Na bój, na bój!"
Przekład: M. Ochaba, muz.: Ivan Zajc; aria z chórem męskim z opery Mikołaj Szubicz Zriński
Tenor: Mateusz Prendota, Fortepian: Marek Pawełek, Dyrygent: Joanna Gutowska-Kuźmicz
Cz. 6
„Pierwsza Brygada"
Sł.: Tadeusz Biernacki, muz.: Mieczysław Słobódzki, opr.: Tomasz Chmiel,
Dyrygent: Tomasz Chmiel
„Piechota"
Sł.: Bolesław Lubicz-Zachorski, muz.: Leon Łuskino, opr.: Tomasz Chmiel
Bas: Maciej Drużkowski, Dyrygent: Tomasz Chmiel
Cz. 7
„Pieśń Rodzin Katyńskich"
Sł.: Tadeusz Lutoborski, muz.: Henryk Mikołaj Górecki,
Dyrygent: Katarzyna Śmiałkowska
Cz. 8
„Czerwone maki na Monte Cassino"
Sł.: Feliks Konarski, muz.: Alfred Schulz, opr.: Tomasz Chmiel
Bas: Maciej Drużkowski, Dyrygent: Tomasz Chmiel
Cz. 9
„Armio Krajowa" -- Hymn AK
Sł.: Zbigniew Kabata Ps. Bobo, opr.: J. J. Wyroba
Tenor: Mateusz Prendota, Bas: Maciej Drużkowski,
Dyrygent: Janusz Wierzgacz
„Solidarni"
Sł.: Jerzy Narbutt, muz.: Stanisław Markowski. opr.: Tomasz Chmiel,
Dyrygent: Tomasz Chmiel
Cz. 10
„Boże coś Polskę"
Sł.: Alojzy Feliński, Antoni Górecki, opr.: Henryk Jan Botor
Organy: Marek Pawełek, Dyrygent: Tomasz Chmiel